Versace este unul dintre puținele mărci, la care poți vedea imediat ce designer a creat haina sau accesoriul, chiar și fără un logo îndrăzneț. Modele iconice, citate din mitologie și baroc și un cap de Meduză ca logo Versace – brandul italian de lux este cult. Dar ce mesaj a avut în minte Gianni Versace cu Medusa sa? Și cum a dezvoltat stilul său unic? Iată turul nostru prin lumea simbolurilor Versace!
Frumusețe fermecătoare: Medusa ca logo Versace
Când Gianni Versace a fondat marca de modă în 1978, a folosit pur și simplu numele său cu litere mari ca logo al mărcii. Până acum… plictisitor. Înclinația lui Versace pentru antichitate a devenit din ce în ce mai puternică de-a lungul anilor, astfel, în 1993, brandul a primit capul Medusa împletit ca marcă înregistrată. Dar de ce Medusa? Nu-i așa că era destul de bestială? Foarte simplu: Gorgona din mitologia greacă era o femeie de o frumusețe atât de seducătoare, încât îi captiva pe toți cei din jurul ei. La fel ca și moda lui Versace.
Faptul că Medusa avea șerpi pentru în loc de păr (sau păr de șerpi) și că privirea ei transforma oamenii în piatră, probabil nu o făcea extrem de plăcută, dar o făcea cu atât mai puternică și mai dorită. Reprezentantul perfect pentru o companie de modă, al cărei scop este de a stârni dorința. Din fericire, nimeni nu trebuie să se teamă de pietrificare în timpurile moderne.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
Mituri și modele – legendarul stil Versace
Desigur, Medusa, de obicei din aur, de lux, este indiciul suprem, că avem de-a face cu ochelari de soare Versace sau cu o geantă It, de la imperiul modei milaneze. Dar simbolistica Versace este mult mai profundă decât atât. Gianni Versace a iubit opulența, exuberanța și elementele de design ale barocului, pe care le-a întâlnit zilnic pe fațadele caselor și piețelor din orașul său natal, Milano. Pentru modă, le-a transpus în modele izbitoare, a combinat simbolurile animalistice cu cele geometrice, a împletit leoparzii și leii cu volute și banderolă grecească clasică și a amestecat lanțuri, chei și flori pentru a crea un întreg nou, independent. În ceea ce privește culorile, designerul a mizat pe aurul splendid și pe culori precum roșul sau albastrul puternic. Această combinație de istorie, artă și arhitectură a fost și încă este unică.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
Versace-Mania: S-a născut un hype
Modelele și logoul Versace au lansat o nouă eră în anii ’80, caracterizată de dungi și puncte stricte. În curând, nu a apărut doar moda înaltă cu imprimeuri colorate Versace, ci și tapete, farfurii, genți și tricouri cu logo-ul emblematic. Apoi au apărut parfumurile, bijuteriile și chiar hainele sport. Pentru pantalonii cu celebrul model “The Greek” de la Versace, unii rapperi își lasă chiar și pantalonii normali în garderobă.
Pentru colegii creatori de modă ai lui Versace, cum ar fi Giorgio Armani, Valentino sau Gucci, care erau mai degrabă adepții eleganței clasice sau ai stilurilor ecvestre elegante, modelele pompoase ale lui Versace erau o oroare vulgară, însă masele de oameni pasionați de modă au adorat stilul “maestrului neobarocului“. Aceștia au luat cu asalt buticurile Versace din Milano până la New York, au cumpărat totul, de la cămăși la costume, care nu erau bătute în cuie, și l-au făcut pe Gianni Versace stăpânul unui imperiu, care astăzi acoperă aproape toate segmentele de preț cu diverse sub-branduri, cum ar fi Versace Jeans Couture sau Atelier Versace.
Donatella Versace – Icoană și îngrijitoare
După ce Gianni Versace a fost împușcat mortal pe stradă în 1997, din motive care au rămas neexplicate până în prezent, sora sa, Donatella, a preluat conducerea creativă a companiei. Ea a continuat stilul decadent și extravagant al lui Gianni în colecțiile sale, dar a trebuit să suporte o lungă perioadă de slăbiciune, înainte de a putea readuce marca la forma sa de odinioară.
De câțiva ani încoace, legendarul model Versace în negru, alb și auriu a devenit din nou preferatul influencerilor – iar Donatella Versace a devenit ea însăși de mult timp un simbol internațional al stilului.
Versace Eyewear – baroc, îndrăzneț, seducător
Cu toate că ochelarii de soare și ramele de ochelari Versace nu prezintă imprimeuri de animale sau imprimeuri pe scară largă, dar Versace nu ar fi Versace, dacă brațele nu ar fi împodobite cu elemente decorative, cum ar fi logoul Versace auriu cu Medusa sau legendarul model “The Greek”. Formele puternice și vitalitatea ramelor aduc cu ușurință simbolurile străvechi în „aici și acum”. Un stil caracteristic, pe care casa de modă italiană îl trăiește cu cea mai mare perfecțiune. Dacă îți plac lucrurile mistice, răutăcioase și opulente, nu vei da greși niciodată cu Versace.